وبلاگ

طراحی واجرای کمپهای کارگاهی

H0bd0aaa35e454288b097967a8064bf9bv

ساندویچ پانل های آلومینیوم

به ساندویچ پانل هایی گفته میشود که جنس لایه خارجی آنها از فلز آلومینیوم ساخته شده است ، که امروزه مصرف بسیار زیادی را در صنعت داشته و از آن محصولات دیواری و سقفی اولید میکنند، بیاییم به ساختار اصلی ساندویچ پانل ها بدردازیم ، ساندویچ پانل ها طراحی شان به گونه ایست که هسته داخلی آنها از یک فوم ساخته شده است آن سبک بود محصول است ،به عبارتی خاصیت اصلی این نوع ساندویچ پانل ها این است که به راحتی در محل نصب میشوند ، زیرا وزن بسیار سبکی دارند ، در فضاهای باز سوله ، ساخت سردخانه ها ، در کف و سقف و پوشش دیوار به راحتی نصب می شوند ، حالا موضوع این است که :

ساندویچ پانل آلومینیوم چه ویژگی ها و خواصی دارند؟

پانل های آلومینیومی سقف و دیواره در سازه های مختلف استفاده میشوند ، به گونه ای که جنس لایه ورق آنها از فلز آلومینیوم ساخته شده که هم محکم و سفت است و هم جنس سازه را بسیار سبک میکند ، از این رو جابه جایی راحتی دارند و در ساخت و ساز در صنعت بسیار کاربرد دارند .
آلومینیوم نوعی ورق است که در ابعاد و آلیاژهای مختلفی تولید میشوند و رنگ های متنوعی دارند و از ورق های سبک فلزی محسوب می شوند. ورق ءلومیتیوم بخاطر شکننده بودن و اینکه قابل خم شدن آن رفته رفته در قرن ۲۰ جایگزین قلع شد. و از آنها در صنعت ساختمان سازی استفاده میشود .
از خواص قابل توجه آلومینیوم ها ضد زنگ بودن ورق های آن است که در صنعت توجه بسیاری رابه خود جلب کرده است . ساندویچ پانل های ماموت را از ورق های آلومینیومی به ضخامت ۰/۷ میلیمتر تولید میکنند .
با تولید ساندویچ پانل ها از آلوزینک که آلیاژی از آلومینیوم و روی است ، این نوع محصول به دلیل مقاومت بالا و طول عمر زیاد آن بسیار پر طرفدار تر از سایر محصولات در تولید پانل است، خوردگی و سایش آن کمتر است و سختی بالایی دارد ، نور و گرما را به سختی از خود عبور میدهد . برش و خم کاری و شکل پذیری راحتی دارد و از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر است ، به دلیل کیفیت بالایی که این محصول دارد .

کاربرد ساندویچ پانل های آلومینیومی

از این ورق ها در تولید پانل ها استفاده میشود به گونه ای که دو طرف محصول را ورق پوشانده و هسته مرکزی آن فوم یا عایق می باشد .
کاربردشان در بسته بندی کالاهای مرغوب و در ساختمان سازی است

ویژگی های پانل با ورق آلومینیوم 

همه ما در زندگی روزمره بارها و به کرات با محصولاتی روبه رو میشویم که از ورق هایی از جنس آلومینیوم ساخته شده اند و اینگونه است که این محصولات رفته رفته جایگزین مصالح و متریال سنتی و قدیمی شده اند چون این مصالح نصب و پوشش راحت و سریع تری دارد . در زیر به توضیح مطالبی در مورد ویژگی های این پانل ها میپردازیم .
ویژگی سبک بودن وزن این ورق ها و پانل ها ؛
اکر بخواهیم این محصول یعنی ساندویچ پانل آلومینیوم را با محصولات دیگر ساختمان سازی مقایسه کنیم میبینیم که وزن کلی هر پانل معادل یک کیلوگرم در هر متر مربع است این نشان دهنده سبک بودن سازه است و در عین حال مقاوم ، با دوام و ماندگاری بسیار بالا و عالی دارد . به این دلیل استفاده از آنها در پوشش یک بنا و یک ساختمان با طول عمر بالایی به ما میدهد .
پایداری این محصول از نظر زیست محیطی ؛
از نظر زیست محیطی بنا با پوشش پانل آلومینیومی بسیار سازگار و پایدار با شرایط زیست محیطی می باشد ، به این دلیل که خود این مصالح پایدار با محیط زیست هستند.
در عناصر ساختاری این پانل ها مواردی به کار برده شده که قابلیت حدودا ۹۰٪ درصد بازیافت را دارند . در برخی کشورهای خارجی این که یک بنا از ورق و پانل های آلومینیومی سلخته شود یک امتیاز برای صاحبان آن بحاظ می گردد که ممکن است از لحاظ مالیاتی هم معاف شوند و بازم به ذکر است که یک نوع ورق دیگر هم مثل گالوانیزه نیز کاربرد فراوانی دارد .

 مقاومت بالای آنها در برابر آتش سوزی

از خصوصیات دیگر این پانل ها ی آلومینیوم مقاومت آنها در برابر آتش سوزی می باشد که این بدلیل ساختار هسته مرکزی آنهاست ، این پانل ها با فوم هایی ساخته شده اند که در برابر حریق مقاومت نشان میدهند ، خاصیت ضد حریق بودن از ویژگی مهم این پانل ها می باشد ، به همبن در در محفظه های ساختمان های بزرگ از این پانل ها استفاده میشود ، این نوع پانل های سلختمانی در پروژه های عظیم ساختمانی کاربرد بسیاری دارند
مثل ساخت برج ها و آسمان خراش ها و کارخانه های بزرگ …
از انواع دیگر ساندویچ پانل های ضد حریق میتوان به ساندویچ پانل های کلین روم اشاره کرد .
برای بررسی خواص ضدحریق بودن متریال ، ابتدا آنها را مورد انجام آزمایش های خاص خواص شان را بررسی میکنند تا از غر قابل احتراق بودن آنها اطمینان حاصل شود .

تنوع رنگ
از دیگر ویژگی های این پانل ها آلومینیومی متنوع بودن رنگ های آن است ، بطوریکه بین ۴۹ تا بیشتر رنگ‌های مختلفی از آنها تولید میشود ، علاوه بر این ها رنگ های دیگر و اشکال و ابعاد مختلف آن بنا به سفارش مشتری قابل تولید است .
کد رنگ های مختلف در‌فهرست رال رنگ های ساندویچ پانل موجود است که با توجه به سلیقه مشتری تولید شده و طراحان و تولید کنندگان در این صنعت به آسانی نمی توانند ماده ای با این خصوصیات پیدا کنند که هم سبک و قابل انعطاف باشد و هم مدرن و تمیز باشد و عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد .
به طور کلی به جمع بندی این مطالب میپردازیم ؛‌
ساندویچ پانل آلومینیومی که برای پوشش اجسام به کار می رودبسیار انعطاف پذیر ، نازک و شکننده می باشد ، که به عنوان روکش از آن استفاده می شود . آلومینیوم ها در صنعت از کاربردی ترین نوع فلز ها هستند . آلومینیوم ها بکی از بهترین رساناهای الکتریسیته و رساناهای حرارت می باشد . از ورق های آلومینیومی در صنایع ساختمانی ، برودتی ، ساخت لوازم خانگی و اشیاء مختلف در صنعت ، ساخت پلاک خودرو ها و دستگاه های موتور برق و.. استفاده می شود .
مشخصات فنی این ورق ها به این شکل است که ضخامت آنها ۰/۷ و آلیاژ ۳۱/۵ بصورت ساده و پیش رنگ سه لایه و ضخامت ۲۰ میکرون است .
ساندویچ پانل های آلومینیومی چه معایبی دارند ؟
ار این ساندویچ پانل ها نمی توان در مکان هایی که نیاز به حرارت بالا و یا سرمای بالا هست استفاده کرد چون این ورق ها و یا پانل های آلومینیومی ضریب انتقال حرارت بالایی دارند . در ساندویچ پانل های آلومینیومی آب باعث ایجاد خوردگی و شکاف می شود . که باعث اکسید آلومینیوم میشود که این باعث از بین رفتن رنگ آن قسمت از ورق شده و لکه های آب به ندرت از آن پاک می شوند ، البته این ها از اتفاقات نادر در این محصولات هستند .

قیمت ساندویچ پانل های آلومینیوم

برای دریافت قیمت پانل های آلومینیومی ماموت با شرکت جانیار سازه آموت تماس گرفته و از همکاران مشاوره دریافت کنید.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی نماینده کد 5026 ماموت

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟