وبلاگ

طراحی واجرای کمپهای کارگاهی

panel311

ایمنی ساندویچ پانل ماموت

امروزه ایمنی در هر زمینه ای برای بشر مورد توجه قرار گرفته است .در این میان ایمنی سازه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ساندویچ پانل به عنوان یکی از سازه های پیش ساخته به منظور پوشش دهی سقف یا دیوارهای ساختمان استفاده می شود که دارای امنیت کافی می باشد.ساندویچ پانل ایمن نوعی از ساندویچ پانل است که با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شده است و عایق حرارت، رطوبت و صدا به شمار می رود و میتواند در برابر شرایط بد آب و هوایی مانند بارش برف، باران، یخبندان و آتش و زلزله مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد.

نکاتی در مورد ایمنی ساندویچ پانل ماموت

ایمنی ساندویچ پانل ماموت به دلیل موادی است که در ساختار آن به کار رفته است.
ایمنی ساندویچ پانل ماموت به هنگام نصب:اولین موردی که در زمینه ایمنی ساندویچ پانل ماموت میتوان به آن اشاره کرد، ایمنی آن ها به هنگام نصب است. ساندویچ پانل ها برخلاف مصالح سنتی به آسانی نصب میشوند و همچنین خطرات کمتری را به همراه دارند که از عوامل تاثیر گذار بر ان میتوان به سبک بودن آن اشاره کرد
ایمنی ساندویچ پانل ماموت در برابر آتش و حریق:یکی از مواردی که سبب بالا رفتن ایمنی ساندویچ پانل ماموت می شود، این است که در برابر آتش و حریق امنیت کامل داشته و غیرقابل اشتعال می باشد.وجود عایق پلی یورتان و یا عایق پشم سنگ در هسته ی میانی ساندویچ پانل و همچنین استفاده از ورقه های گالوانیزه و آلوزینک برای پوشش بدنه ی ساندویچ پانل، باعث میشود ساندویچ پانل ماموت در برابر آتش مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین این محصول دودزا نیست و قطره های گسترش آتش هم از خود بروز نمی دهد.با توجه به این خصوصیات در مورد ساندویچ پانل نسوز فهمیدیم که ایمنی ساندویچ پانل ماموت بسیار بالا بوده و مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش دارند و قادر هستند در هنگام آتش سوزی از جان و مال افراد به خوبی محافظت نمایند و این به این معنی است که ایمنی ساندویچ پانل ماموت در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر بسیار بیشتر است.
ایمنی ساندویچ پانل ماموت در برابر زلزله:سبک وزن بودن یکی دیگر از ویژگیهای منحصر به فرد ساندویچ پانل ها است و همین موضوع باعث میشود استفاده از ساندویچ پانل در مناطق زلزله خیز گزینه بسیار مناسبی باشد. مصالح سنتی به دلیل سنگینی خطر ریزش را به همراه دارند، در نتیجه خسارات جبرانناپذیر جانی و مالی را متحمل می شوند. اما در مورد ساندویچ پانل ها به دلیل سبک بودن، چنین نگرانی وجود ندارد و در هنگام زمین لرزه خسارت مالی و جانی کمتری به افراد وارد می نماید. در نتیجه میتوان گفت ساندویچ پانل ها تا حدود بسیار زیادی در برابر زلزله ایمن خواهند بود.
ایمنی ساندویچ پانل ماموت دربرابر مخاطرات بهداشتی : ساختار و مواد اولیه به کار رفته در ساخت ساندویچ پانل ها خاصیت ضد باکتریایی داشته و از رشد قارچ و انواع میکروب ها جلوگیری میکند. به همین دلیل از ساندویچ پانل ها به عنوان یک گزینه مناسب برای ساخت انبارهای مواد غذایی و سوله ها استفاده می شود. این خصوصیت باعث ایمنی مواد غذایی شده و مانع رشد قارچ و باکتری ها در محل نگهداری این مواد می شود.

ایمنی ساندویچ پانل ماموت در برابر عوامل محیطی:

ورق هایی مانند گالوانیزه و آلوزینک که به عنوان پوشش برای تولید ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی به کار می رود ،ساندویچ پانل ماموت را در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت،باد و باران های اسیدی بسیار مقاوم کرده است.در نتیجه در مقایسه با مصالح سنتی طول عمر بیشتری داشته و با گذشت زمان خوردگی و پوسیدگی بسیار کمتری را متحمل می شوند و نمای ساختمان فرسودگی کمتری پیدا می کند.

ایمنی انواع ساندویچ پانل ها

ایمنی در ساندویچ پانل ها با مواردی مانند استفاده از مواد اولیه مناسب و با کیفیت و ایجاد عایق های حرارتی و رطوبتی ایجاد می شود
ایمنی ساندویچ پانل سقفی: از ساندویچ پانل سقفی برای سقف سازه های از پیش آماده شده استفاده میشود. برای این منظور از ساندویچ پانل های مخصوصی استفاده می شود که ورقه رویی ذوزنقه ای شکل و ورق زیرین شیاردار است.این طرح باعث می شود تا به دلیل ایجاد الگوی خاص همپوشانی با ورقه های مجاور، امکان نفوذ آب به داخل سقف از بین برود
ایمنی ساندویچ پانل دیواری:این محصول یکی از انواع ساندویچ پانل هایی است که به منظور پوشش برای دیوارها مورد استفاده قرار میگیرد . طراحی شیار مانند روی این ورقه ها باعث می شود تا استحکام آنها در برابر فشار افزایش پیدا کند. همچنین این ورقه ها در ناحیه عرضی خود دارای تورفتگی و یا برآمدگی هستند. این حالت باعث ایجاد الگوی نرینگی و مادگی میشود که هم پوشانی دقیق و ایمن را ایجاد می کند.
ایمنی ساندویچ پانل سردخانه ای:برای ساخت سردخانه های صنعتی، از ساندویچ پانل هایی استفاده می شود که نسبت به تبادل حرارت ایمن هستند. همچنین لبه این ورقه ها به لحاظ چفت شدن و همپوشانی به گونه ای طراحی می شود تا کمترین نرخ تبادل حرارت را داشته باشد.

ایمنی ساندویچ پانل پلی یورتان

استفاده از فوم عایق پلی یورتان در ساندویچ پانل ها باعث ایمنی ساندویچ پانل ماموت شده و امنیت بالایی را برای مکان های صنعتی و تولیدی و آزمایشگاهی به ارمغان می آورد.عایق پلی یورتان مانع عبور میکروب ها ، رشد گیاهان ، قارچ ها و باکتری ها می شود و همچنین عایق خوبی برای صوت،گرما و سرما است.
فوم پلی یورتان سخت مورد استفاده در ساندویچ پانل ماموت از نظر شعله پذیری در سه کلاس B1وB2وB3دسته بندی می شوند.کلاس B3فوم پلی یورتان از نوع شعله پذیر(معمولی)کلاسB2فوم پلی یورتان از نوع خود خاموش شونده(کند سوز)و کلاسB1فوم پلی یورتان از نوع خود خاموش کننده سریع (تقریباً نسوز)است.همچنین نوع دیگری از فوم سخت پلی یورتان،فوم پلی ایزوسیوناریت PIRمیباشد که کاملا در مقابل آتش مقاوم است.

قیمت ساندویچ پانل ماموت

برآورد قیمت ساندویچ پانل ماموت به عوامل متعددی بستگی دارد. ضخامت ساندویچ پانل، ابعاد، کیفیت ساخت و نوع لایه عایق آن همگی بر قیمت یک متر مربع ساندویچ پانل سقفی یا دیواری تاثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت ساندویچ پانل ماموت باتوجه به نوسان قیمت مصالح ساختمانی در بازار از طریق شمارههای موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

درج کنیددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

پشتیبانی نماینده کد 5026 ماموت

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟